Schrijf in op onze nieuwsbrief en ontvang de laatste aanbiedingen en acties.
Voor elke nieuwe aanmelding voor onze nieuwsbrief schenkt Bordenmax 2 EUR aan de organisatie die wij die maand steunen. Lees meer.
Plastic borden kleurenprint, 150x180 mm, Hangend
Prijs incl. BTW
Productinformatie
Type:
Plastic borden kleurenprint
Breedte:
150 mm
Hoogte:
180 mm
Dikte:
3 mm
Bevestiging:
Hangend
Productomschrijving
Over het geheel genomen hebben alle bedrijven een vorm van reclame nodig. Sommige hebben grote reclameborden op de gevel die duidelijk en effectief laten zien welke producten of diensten er te koop zijn. Andere gebruiken alleen kleine bordjes binnen om aanbiedingen aan te prijzen. Hoe dan ook, deze borden hebben in principe dezelfde functie: reclame maken en interesse wekken.
Bij het ontwerpen van je eigen reclamebord is het belangrijk goed na te denken over de tekst, de kleur en de vorm. Het geheel bepaalt of het bord effectief is.
Een paar handige tips voor het ontwerpen van je eigen reclameborden.
Als je reclameborden maakt die niet in de buurt van het bedrijf komen te hangen, is het belangrijk duidelijke informatie te geven. Een voorbeeld is reclame van vinyltekst op een auto. Contactgegevens zoals een website, een adres of een telefoonnummer mogen niet ontbreken, zodat een geïnteresseerde het bedrijf weet te bereiken.
Veel kleuren worden geassocieerd met een bepaald gevoel. Rood staat bijvoorbeeld voor 'waarschuwing' of 'alarm' en wordt daarom vaak voor reclameborden met bijzonder lage prijzen gebruikt. Saleborden zijn bijvoorbeeld meestal rood.
Plaatjes trekken vaak meer aandacht dan tekst. Het kan verstandig zijn tekst en afbeeldingen te combineren om de boodschap duidelijk over te brengen en snel het juiste gevoel bij potentiële klanten op te wekken.
Welke stijl het reclamebord moet krijgen hangt vooral af van wat het bedrijf verkoopt. Een bord voor een spa ziet er heel anders uit dan een bord voor een begrafenisondernemer of een fastfoodketen.
Reclame maken is gezien worden. Dat betekent echter niet meteen dat reclameborden groot en schreeuwerig moeten zijn. Campagnes die het meest opvallen en daarom het succesvolst zijn, hebben een tekst en afbeelding die afwijkt van het gangbare. Het gaat om opvallen, niet om schreeuwerig zijn.